طراحی سایت پزشکی با وردپرس : مزایا و معایب

بازدید: 933 نفر
انتشار: 22 Mehr 1400
طراحی سایت پزشکی با وردپرس : مزایا و معایب

طراحان وبسایت، ابزارهای مختلفی برای این کار دارند و یکی از محبوب ترین و با کیفیت ترین ابزارها، وردپرس می باشد.

اگر به وردپرس مسلط باشید، می توانید به راحتی هر سایتی را طراحی کنید، حتی سایت پزشکی!

اما توصیه ما به شما این است که برای طراحی سایت پزشکی از وردپرس استفاده نکنید. 

در این پست از تیم مارکتینگ پزشکی داکتاپ، به بررسی مزایا و معایب وردپرس در طراحی سایت برای پزشکان و دندانپزشکان می پردازیم و در نهایت تصمیم با شماست....

وردپرس چیست؟ 

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) عمومی می باشد که طبق آمار و ارقام، بیش از 30% وبسایت های دنیا بر پایه این سیستم ساخته شده اند.

همانطور که در مقاله «روش ها و ابزارهای طراحی سایت» گفتیم، وردپرس سیستمی رایگان و متن باز (Open Source) می باشد و همین موضوع دلیل فراگیر شدن آن می باشد.

سیستم وردپرس به این صورت است که شما آن را به صورت رایگان نصب می کنید، نسخه اولیه سایت خود را ایجاد می کنید و سپس به کمک افزونه ها (Plugin) می توانید آن را شخصی سازی کنید.

نظری که اکثریت فعالان در حوزه طراحی سایت بر روی آن اتفاق نظر دارند این است که در ابتدا، فارغ از اینکه حوزه کاری شما چیست، وبسایت خود را با وردپرس طراحی کنید. چرا که در ابتدای بیزینس، وردپرس نیازهای شما را به خوبی برآورده می کند.

اگر در آینده بیزینس و کسب و کار شما رشد کرد، می توانید نسبت به کدنویسی شخصی برای وبسایت خود اقدام کرده و از وردپرس به سیستمی دیگر مهاجرت کنید.

البته در رابطه با طراحی سایت پزشکی ما پیشنهاد بهتری از وردپرس داریم.

قبل از آن بگذارید نگاهی به فرآیند طراحی سایت با وردپرس بیاندازیم.

طراحی وبسایت با وردپرس چگونه انجام می شود؟

همانطور که گفتیم، وردپرس سیستمی رایگان و متن باز است. به این معنی که هر دولوپر و برنامه نویسی در سراسر جهان، می تواند آن را توسعه دهد و دیگران نیز از تغییراتی که او ایجاد کرده است، استفاده کنند.

معمولا این تغییرات و ویژگی ها در قالب افزونه به سایت اضافه می شوند.

در واقع شما با نصب وردپرس (وردپرس از زبان فارسی نیز به خوبی پشتیبانی می کند)، یک سایت فوق العاده ساده را در کمتر از 30 دقیقه برای خود ایجاد می کنید.

سپس در مرحله بعدی نیازهای خود را لیست می کنید و مطابق با آن، از افزونه ها یا پلاگین ها استفاده می کنید.

به عنوان مثال شما می خواهید در سایت پزشکی خود، خدمات نوبت دهی اینترنتی داشته باشید. طبیعتا نسخه اولیه وردپرس چنین امکانی به شما نمی دهد. بنابراین باید از افزونه هایی که برای این کار ایجاد شده اند، استفاده کنید.

برخی از افزونه ها رایگان هستند اما معمولا افزونه هایی که مشکل جدی را حل می کنند، پولی هستند.

اگر بخواهیم جمع بندی داشته باشیم، روال کار طراحی وبسایت با وردپرس (خصوصا سایت پزشکی) به این شکل است که شما به کمک وردپرس، وبسایت ساده ای می سازید، سپس برحسب نیازی که دارید، به دنبال افزونه های مدنظر خود می گردید و آن را به سایت اضافه می کنید.

* طبیعتا در مسیر نصب وردپرس، نصب افزونه ها و کانفیگ کردن آنها، ممکن است به مشکلاتی بربخورید که برطرف کردن آنها نیاز به دانش تخصصی در زمینه وردپرس دارد.

مزایا و معایب طراحی سایت پزشکی با وردپرس

احتمالا تا حدی متوجه کاربرد وردپرس و نحوه استفاده از آن برای طراحی سایت، شده اید. 

اکنون در این بخش قصد داریم به بررسی مزایا و معایب وردپرس در طراحی سایت پزشکی بپردازیم و بگوییم چرا ما استفاده از وردپرس را برای پزشکان و دندانپزشکان توصیه نمی کنیم.

با ما همراه باشید :

مزایای طراحی سایت پزشکی با وردپرس

اولین مزیت وردپرس، باز بودن دست شما برای ایجاد تغییرات می باشد. معمولا برای هر ویژگی و امکانی که بخواهید به سایت خود اضافه کنید، افزونه ای وجود دارد.

دومین مزیت، امنیت وردپرس است. وقتی که 30% وبسایت های جهان، از این جنس باشد، طبیعتا بیشتر بر روی بحث امنیت آن کار می شود و طبیعتا لایه های امنیتی بیشتری در آن رعایت می شود.

سومین مزیت، سئو محور بودن وردپرس است. درباره سئو در مقاله «اهمیت سئو برای سایت های پزشکی» صحبت کرده ایم. سایت های وردپرسی برای سئو بسیار مناسب هستند و خیلی مشکلات پایه ای را ندارند.

چهارمین مزیت، رایگان بودن آن است. البته برای برخی از افزونه های کاربردی، باید پول پرداخت کنید.

معایب طراحی سایت با وردپرس

اولین عیب وردپرس در طراحی سایت پزشکی، نیازمندی آن به داشتن دانش تخصصی است. معمولا پزشکان فرصت کسب دانش در این زمینه را ندارند و بنابراین شاید نتوانند به آن صورتی که مدنظر دارند، وبسایت خود را بسازند.

دومین نقطه ضعف، پراکندگی و گستردگی بیش از حد این سیستم می باشد که می تواند گیج کننده باشد. ارورها و خطاهای بسیاری در زمان نصب قالب، نصب افزونه و ... رخ می دهد که برطرف کردن برخی از این ارورها شاید ساعت ها زمان ببرد.

سومین نقطه ضعف، نبود پشتیبانی است. در واقع طبیعی است که سیستمی با این حجم از گستردگی، نمی تواند پشتیبانی انجام دهد و بنابراین همه کاره وبسایت شما، خودتان هستیدu0021

چهارمین نقطه ضعف، طراحی نسبتا ساده آن است. شاید شما از قالب های مخصوص وردپرس استفاده کنید که طراحی زیبایی دارند، اما باز هم در بسیاری موارد طراحی سایت نسبتا ساده و غیرحرفه ای بنظر می رسد. البته این مورد طبیعی است چرا که این سیستم برای کاربرد عمومی طراحی شده است.

طراحی سایت پزشکی با داکتاپ

درباره مزیت ها و معایب طراحی وبسایت پزشکی با وردپرس صحبت کردیم و گفتیم که ما استفاده از وردپرس را توصیه نمی کنیم.

البته نه به این دلیل که وردپرس خوب نیست، به این دلیل که سیستم داکتاپ بهتر است!

بگذارید در این بخش نگاهی به سیستم سایت ساز پزشکی داکتاپ بیاندازیم و آن را با وردپرس مقایسه کنیم :

1) سیستم داکتاپ، به طور خاص برای پزشکان، دندانپزشکان، کلینیک ها و بیمارستان ها طراحی شده است. بنابراین بسیاری از نیازهایی که در وردپرس باید برای آن افزونه نصب کنید و درگیر فرآیندهای مختلف شوید، در داکتاپ به طور پیشفرض وجود دارد.

2) پشتیبانی دائمی، یکی از مهمترین نقطه قوت های وبسایت های پزشکی داکتاپ در مقایسه با وردپرس می باشد. شما هر مشکلی داشته باشید، کافیست به پشتیبانی اطلاع دهید تا آن را برای شما برطرف کند. بنابراین دیگر نیازی نیست درگیر موضوعات فنی طراحی وبسایت شوید.

3) ویژگی هایی مثل نوبت دهی اینترنتی و مشاوره آنلاین با بیمار در سیستم داکتاپ به طور پیشفرض وجود دارد. این در حالی است که در وردپرس باید برای اینکار به دنبال افزونه های مناسب بگردید. این را هم بگوییم که افزونه های خیلی با کیفیتی برای این موضوع به زبان فارسی وجود ندارد و ناچارا باید از افزونه های انگلیسی زبان استفاده کنید، که طبیعتا برای بیماران شما خوشایند نیست.

4) طراحی وبسایت های داکتاپ، کاملا مخصوص امور پزشکی می باشد. تیم طراحی داکتاپ تمامی مواردی که یک پزشک در وبسایت خود نیاز دارد را در نظر گرفته و متناسب با آن، بهترین طراحی را ارائه کرده است.

5) سیستم طراحی سایت داکتاپ، خاص حوزه پزشکی است و از این رو ارورها، خطاها، مشکلات و ... محدود می باشند. به همین دلیل شما در بدترین حالت، با چند خطای کوچک برخورد خواهید کرد، که البته این خطاها نیز با وجود تیم پشتیبانی سریعا برطرف می شود.

داکتاپ، ارائه دهنده خدمات مارکتینگ پزشکی

در این پست به بررسی مزایا و معایب طراحی وبسایت پزشکی با وردپرس پرداختیم و همانطور که گفتیم، توصیه ما این است که پزشکان از این سیستم استفاده نکنند.

داکتاپ برای حل این مشکل، وبسایت هایی طراحی کرده است که به خوبی پاسخگوی نیاز پزشکان، دندانپزشکان، کلینیک ها و بیمارستان ها می باشد.

تنها کافیست سفارش طراحی وبسایت پزشکی خود را ثبت کنید و یک وبسایت آماده تحویل بگیرید.

همچنین با کمک امکانات پیشفرضی که برای شما تدارک دیده ایم و پشتیبانی دائمی، تمامی نیازهای شما در اسرع وقت برطرف خواهد شد و دیگر نیازی نیست نگران امور مربوط به طراحی سایت خود باشید.

در نهایت، اگر هنوز سوالی در ذهن خود دارید، برای ما کامنت کنید و یا با کلیک بر روی لینک زیر، با پشتیبانی ما در واتساپ ارتباط برقرار کنید.

داکتاپ، ارائه دهنده خدمات مارکتینگ پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نظری موجود نیست

مقالات برتر