بهترین روش ها و ابزارهای طراحی سایت برای پزشکان

بازدید: 647 نفر
انتشار: 22 Mehr 1400
بهترین روش ها و ابزارهای طراحی سایت برای پزشکان

طراحی وبسایت موضوعی بسیار بحث برانگیز است، چرا که ابزارها و روش های مختلفی برای این کار وجود دارد.

هر کدام از این روش ها، مزایا .و معایب خاص خود را دارند.

در این پست از تیم مارکتینگ پزشکی داکتاپ، قصد داریم به بررسی این ابزارها و روش ها بپردازیم و در نهایت بهترین گزینه برای طراحی سایت پزشکی را معرفی کنیم.

با ما همراه باشید....

دوراهی طراحی سایت

به طور کلی 2 روش برای طراحی وبسایت وجود دارد، یا طراحی سایت را از 0 شروع کنید یا از سیستم های آماده کمک بگیرید.

بگذارید کمی عمیق تر بشویم :

1) طراحی سایت از 0 با کدنویسی

روشی که معمولا کمپانی های بزرگ از آن برای طراحی وبسایت خود استفاده می کنند، طراحی سایت از 0 به کمک برنامه نویسی است.

در این روش شما پایه و بیس سایت را خودتان طراحی می کنید. مطابق با نیازهایی که دارید، از ابزارها و روش های مختلف برنامه نویسی استفاده می کنید.

در نهایت شما وبسایتی می سازید که کاملا شخصی و متعلق به خود شماست. در واقع هیچ شخص دیگری نمی تواند سایتی همانند شما داشته باشد.

مزیت این روش این است که تمامی فیچرها و امکانات سایت، مطابق با نیاز شما ایجاد می شود و بنابراین وبسایتی بهینه تر خواهید داشت.

بزرگترین عیب این روش هم این است که سایت شما آن قدر شخصی سازی شده است که برای برطرف کردن هر خطایی، نیاز به تیم برنامه نویسی خودتان دارید! در واقع خطاها مربوط به سیستم خود شما هستند و شاید با سرچ کردن در گوگل نتوانید راه حل آن را پیدا کنید!

2) طراحی سایت به کمک CMS ها

سیستم هایی تحت عنوان CMS یا سیستم مدیریت محتوا وجود دارند که در آن پایه و بیسیک سایت ساخته شده است.

تنها کاری که شما باید بکنید این است که سایت خود را بر روی آن پیاده سازی کنید.

برخی از این سیستم های مدیریت محتوا رایگان بوده و برخی پولی هستند. البته هزینه ای که بابت استفاده از این سیستم ها پرداخت می کنید، به هیچ عنوان قابل مقایسه با هزینه برنامه نویسی از 0 نیست و بسیار کمتر است.

بزرگترین مزیت این روش این است که شما وبسایت خود را بر روی سیستمی بنا می کنید که هزاران وبسایت دیگر نیز بر روی آن ساخته شده اند. بنابراین امکانات بیشتر را در زمان کمتر و با احتمال خطای کمتر خواهید داشت.

اما نکته منفی این روش این است که معمولا دست شما در انجام یک سری تغییرات بسته است. (البته حتی در این مورد نیز راهکارهایی وجود دارد)

 

در نهایت، پیشنهاد ما به شما پزشکان عزیز، برای ساخت یک وبسایت پزشکی، استفاده از CMS ها می باشد. چرا که هم هزینه کمتری پرداخت می کنید، هم دردسر کمتری خواهید داشت و هم سریعتر می توانید وبسایت خود را طراحی کنید.

بهترین CMS های طراحی وبسایت

درباره CMS ها گفتیم و اکنون می خواهیم چند مورد از بهترین آنها را به شما معرفی کنیم :

1) وردپرس

وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در سراسر جهان می باشد، به طوری که بیش از 30% سایت های جهان با این سیستم ساخته شده اند. 

استفاده از این سیستم رایگان بوده و مخزن فوق العاده گسترده ای از افزونه های مختلف دارد که به کمک آن می توانید تا هر مقدار که می خواهید، سایت خود را شخصی سازی کنید و امکانات بیشتری به آن بیافزایید.

اکثر کسب و کارهای کوچک در ابتدای کار ترجیح می دهند وبسایت خود را با وردپرس طراحی کنند، چرا که هم رایگان است، هم امکانات زیادی دارد و هم سریع می توان وبسایت را راه اندازی کرد.

البته همانطور که در پست «طراحی سایت پزشکی با وردپرس : مزایا و معایب» گفتیم، استفاده از این CMS را برای طراحی سایت پزشکی توصیه نمی کنیم!

2) جوملا

جوملا یکی دیگر از سیستم های مدیریت محتوا می باشد که اگرچه به اندازه وردپرس محبوب و قدرتمند نیست، اما کاربردهای خاص خود را دارد. 

در حال حاضر توصیه ما این است که اگر می خواهید از میان جوملا و وردپرس، یک گزینه را انتخاب کنید، بهتر است به سمت وردپرس بروید.

چرا که بعد از طراحی سایت، سئو سایت مهمترین دغدغه شما باید باشد و وردپرس برای اینکار، بهتر از جوملا می باشد.

3) سایر سایت سازها

علاوه بر جوملا و وردپرس، سایت سازهای دیگری نیز وارد رقابت شده اند که اگرچه به پای این دو CMS نمی رسند، اما قابلیت هایی دارند که استفاده از آنها در برخی موارد، توجیه دارد!

یکی از معروف ترین سایت سازهای خارجی، سایت ساز Wix.com می باشد.

همچنین سایت سازهای ایرانی بسیاری وجود دارند که از میان آنها می توان به سایت ساز وبزی، ایران سرور، پرتال و ... اشاره کرد.

بهترین گزینه برای طراحی سایت پزشکی

بهترین گزینه برای طراحی سایت پزشکی گزینه ای است که شرایط زیر را داشته باشد :

1)     به طور خاص برای امور پزشکی طراحی شده باشد.

2)     پشتیبانی دائمی داشته باشد تا خود پزشک درگیر مشکلات طراحی سایت نشود.

3)     امکاناتی مثل نوبت دهی اینترنتی، مشاوره و ویزیت آنلاین را پشتیبانی کند.

4)     سئو محور باشد. درباره «سئو و اهمیت آن در سایت های پزشکی» مقاله ای داریم که توصیه می شود مطالعه کنید.

5)     سرعت، امنیت و طراحی مناسب و کارایی برای امور پزشکی داشته باشد.

طبق بررسی هایی که تیم مارکتینگ پزشکی داکتاپ انجام داده است، سیستمی که تمامی این موارد را رعایت کرده باشد، وجود ندارد. در نتیجه ما سیستمی برای این منظور تدارک دیده ایم.

شما با استفاده از سرویس سایت ساز پزشکی داکتاپ می توانید به راحتی وبسایت خود را بسازید و هیچ نگرانی دیگری در رابطه با امور مرتبط با آن نداشته باشید.

در واقع تمامی تمرکز تیم ما بر روی این است که پزشک تنها درخواست طراحی وبسایت را بدهد و پس از آن سیستمی آماده تحویل بگیرد و بتواند سریعا خدمات پزشکی خود را در آن بازاریابی کند.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتری درباره طراحی سایت پزشکی با داکتاپ دارید، کافیست اینجا کلیک کنید و از کارشناسان ما در واتساپ مشاوره بگیرید.

داکتاپ، ارائه دهنده خدمات مارکتینگ پزشکی

در این پست به بررسی روش ها و ابزارهای طراحی سایت پرداختیم. 

روش طراحی از 0 و کدنویسی سایت را بررسی کردیم و معایب آن را گفتیم. همچنین به روش استفاده از CMS ها پرداختیم و گفتیم که بهترین گزینه برای طراحی یک سایت پزشکی، استفاده از سیستم های مدیریت محتوا می باشد.

همچنین برترین CMS ها را معرفی کردیم و گفتیم که اگر می خواهید برای خدمات پزشکی خود سایتی طراحی کنید، باید سیستمی انتخاب کنید که امکانات موردنیاز شما را داشته باشد و دردسر آن در کمترین حد ممکن باشد.

ما با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه کردیم، نیاز را شناسایی کرده و اقدام به توسعه سرویس سایت ساز پزشکی کردیم.

اکنون شما می توانید سفارش طراحی سایت پزشکی خود را بدهید و در کمترین زمان، یک وبسایت آماده با بهترین امکانات تحویل بگیرید.

اگر در رابطه با استفاده از خدمات ما سوالی دارید، بر روی لینک های زیر کلیک کرده و با کارشناسان ما در واتساپ ارتباط برقرار کنید تا شما را راهنمایی کنند.

داکتاپ، ارائه دهنده خدمات مارکتینگ پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نظری موجود نیست

مقالات برتر