تفاوت گوگل ادز و سئو چیست؟

بازدید: 1150 نفر
انتشار: 22 Aabaan 1400
تفاوت گوگل ادز و سئو چیست؟

اگر به عنوان یک پزشک قصد مارکتینگ خدمات خود را داشته باشید، قطعا در این میان عبارات «گوگل ادوردز و سئو» برایتان عبارات آشنایی هستند.

شما به کمک گوگل ادز و سئو می توانید مخاطبین بسیاری جذب وبسایت خود کنید و در نتیجه بیماران بیشتری جذب کنید.

در این پست از آژانس داکتاپ، قصد داریم شما را با تفاوت میان گوگل ادز و سئو آشنا کنیم تا بتوانید از آنها بهتر و بهینه تر استفاده کنید.                       

سئو (SEO) چیست؟

درباره سئو و چیستی آن قبلا مقاله ای تحت عنوان «اهمیت سئو برای سایت های پزشکی» نوشته ایم. توصیه می کنیم برای اطلاعات کامل تر این مقاله را بخوانید.

اما اگر بخواهیم به طور خلاصه سئو را معرفی کنیم، می توان گفت سئو (SEO) کوتاه شده عبارت «بهینه سازی برای موتورهای جستجو» می باشد.

به کمک سئو، سعی می کنیم وبسایت خود را در موتورهای جستجو، مخصوصا گوگل، در رتبه های بالاتر نمایش بدهیم.

به این ترتیب می توانیم مخاطبان بیشتری را جذب وبسایت خود کنیم و در نتیجه فرصت بیشتری برای تبدیل افراد به مشتری خواهیم داشت.

به عنوان یک پزشک یا مجموعه درمانی، اگر به فکر بازاریابی پزشکی هستید، توصیه ما به شما این است که پس از طراحی سایت خود، شروع به سئو کردن آن کنید.

از آنجایی که سئو فرآیندی زمان بر است و خداقل 6 ماه زمان لازم است تا نتیجه آن را بتوانید مشاهده کنید، بهتر است از همان ابتدای طراحی سایت، اصول آن را پیاده سازی کنید.

البته که سئو کردن وبسایت نیازمند دانش و مهارت تخصصی می باشد و شاید خودتان نتوانید این فرآیند را پیش ببرید.

توصیه ما به شما این است که از خدمات سئو سایت پزشکی داکتاپ استفاده کنید.

گوگل ادوردز (Google Adwords) چیست؟

 بزرگترین منبع درآمدی شرکت گوگل (چیزی در حدود 95%)، تبلیغات است! اما این تبلیغات گوگل کجاست؟

به تصویر زیر توجه کنید :

تفاوت گوگل ادز و سئوهمانطور که مشاهده می کنید، هنگامی که عبارتی را جستجو می کنید، ممکن است در کنار برخی از نتایج، عبارت «Ad» نمایش داده شود که نشان می دهد این نتیجه، تبلیغ است!

در واقع گوگل سرویسی تحت عنوان گوگل ادوردز (یا به اختصار گوگل ادز) دارد که به کمک آن، شما می توانید به ازای پرداخت مبلغی مشخص، نتیجه خود را بدون سئو کردن، در صفحه اول گوگل نمایش دهید.

پرداخت در این سرویس به ازای کلیک است. یعنی تا زمانی که کاربری بر روی تبلیغ شما کلیک نکند، هزینه ای هم پرداخت نخواهید کرد.

نحوه پرداخت و همچنین سایر امکاناتی که گوگل ادز در اختیار شما قرار می دهد، باعث شده است تا سرویس تبلیغاتی گوگل به یکی از بهترین و پربازده ترین روش های تبلیغات تبدیل شود.

تبلیغات گوگل ادوردز استفاده کنیم یا نه؟

سوالی که بسیاری از پزشکان از ما می پرسند این است که آیا تبلیغات گوگل ادز برای سایت شخصی پزشک یا سایت کلینیک می تواند مناسب باشد یا نه؟

در پاسخ باید بگوییم بله! قطعا استفاده از تبلیغات گوگل می تواند برای شما مناسب باشد.

به کمک سرویس تبلیغاتی گوگل ادز، شما می توانید تعیین کنید تبلیغ شما به کاربرانی که عبارت مدنظر شما را جستجو کرده اند، نمایش داده شود. به این ترتیب شما کاربرانی را جذب وبسایت خود می کنید که به خدمات شما نیاز دارند و بنابراین احتمال تبدیل شدن آنها به مشتری بسیار بیشتر است.

نکته دیگر درباره تبلیغات گوگل ادوردز این است که در مدت زمان کوتاهی (شاید در عرض 1 ساعت!) شما می توانید کمپین تبلیغاتی خود را در آن تعریف کنید و بلافاصله در صفحه اول جستجو ظاهر شوید!! 

بنابراین اگر درباره استفاده از گوگل ادز تردید دارید، شک نکنید که بهترین انتخاب است و می تواند تاثیر فوق العاده ای بر روی فرآیند بازاریابی پزشکی شما داشته باشد.

تفاوت میان سئو و گوگل ادز

اگر بخواهیم تفاوت گوگل ادز و سئو را بررسی کنیم، دو موضوع اصلی است که موردبحث قرار می گیرد : هزینه + زمان !

سئو فرآیندی زمان بر است و همانطور که گفتیم، حداقل 6 ماه نیاز به تلاش مداوم دارد. اما بعد از این مدت، تقریبا شما به طور رایگان بازدیدکننده جذب می کنید.

گوگل ادز فرآیندی کاملا سریع است و در عرض 1 ساعت می توانید به صفحه اول گوگل بیایید، اما به ازای هر کلیک (به عبارتی هر بازدیدکننده) باید هزینه پرداخت کنید.

تفاوت اصلی گوگل ادوردز و سئو همین 2 موردی است که گفتیم. حال شما باید با توجه به استراتژی مارکتینگ پزشکی خود، انتخاب کنید که کدام یک از این دو مورد مناسب شماست.

البته یک مسیر معمولی وجود دارد که بیزینس ها از آن پیروی می کنند.

در این مسیر، سعی می کنیم در ابتدای کار از گوگل ادز استفاده کنیم. به این ترتیب که هزینه پرداخت می کنیم تا مشتری جذب کنیم و بتوانیم هزینه های خود را پوشش دهیم.

به کمک سود حاصل از تبلیغات و جذب مشتری جدید، می توانیم فرآیند سئو سایت خود را شروع کنیم.

با گذشت زمان، می توانیم هزینه تبلیغات را کاهش داده و از ورودی رایگان حاصل از سئو، مشتریان جدید را جذب کنیم.

این یک روند معمولی است که مناسب اکثر بیزینس ها می باشد، اما توصیه ما به شما این است که حتما استراتژی مختص خود را در پیش بگیرید.

داکتاپ، ارائه دهنده خدمات مارکتینگ پزشکی

در این پست درباره گوگل ادز، سئو و تفاوت میان آنها صحبت کردیم. 

متوجه شدید که هرکدام از آنها مزایای خاص خود را دارند و در موقعیت های مختلف بسته به نیاز، می توان از آنها استفاده کرد.

از آنجایی که استفاده از خدمات گوگل ادز و گاها سئو، رایگان نیست، بنابراین بسیار اهمیت دارد که چه استراتژی را در پیش می گیرید.

آژانس مارکتینگ پزشکی داکتاپ، به پشتوانه تجربه و شناخت بازار سلامت، شما را در مسیر طراحی استراتژی مناسب و در مرحله بعد استفاده از گوگل ادز و یا سئو کردن وبسایت، شما را یاری می کند.

کافیست بر روی لینک زیر کلیک کرده و از کارشناسان ما، مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

داکتاپ، ارائه دهنده خدمات مارکتینگ پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نظری موجود نیست

مقالات برتر