تفاوت ادز و سئو

بازدید: 426 نفر
انتشار: 11 Mehr 1400
 تفاوت ادز و سئو

 سوالی که بسیاری از کاربران فعال در دنیای وب در جستجوی آن هستند، تفاوت ادز و سئو در سایت است. این سوال معمولا یکی از چالش های پیش روی پزشکان پس از طراحی سایت پزشکی برای ارائه خدمات آنلاین به بیماران می باشد. اگر بخواهیم در یک جمله تعریفی از این دو ارائه دهیم در واقع هر دو روش به افزایش ترافیک ورودی سایت شما کمک می کنند و ابزارهای بسیار با ارزشی هستند. اگر قصد دارید در بازاریابی دیجیتال موفق شوید باید با هر دو ابزار یعنی هم سئو و هم ادز وارد رقابت با دیگر سایت ها شوید. در ادامه به تفاوت های این دو ابزار می پردازیم: 

                        

سئو را چقدر می شناسید؟

یک تعریف کلی برای سئو وجود دارد SEO : Search Engine Optimization که به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. در واقع سایت هایی که سئو می شوند تبدیل به کارخانه‌های تولید محتوا می شوند و تولیدکنندگان برای موتورهای جستجو بسیار حایز اهمیت هستند.

برای آگاهی از تفاوت ادز و سئو بهتر است بدانید که  سئو در واقع روشی برای بهبود جایگاه سایت شما در موتورهای جستجو می باشد، هدف شما چیست؟ قطعا هدف از سئو کردن سایت چیزی جز افزایش جستجوی طبیعی و ارگانیک نیست که در نهایت به رتبه بهتر در خصوص محتوای سئو شده می رسید. 

زمانی که سئو را با اصول درست پیش ببرید سایت شما از لحاظ کلیدواژه ها، شرایط فنی، لینک ها و محتوا به میزان چشم گیری بهبود می یابد و میزان ترافیک ورودی شما نیز افزایش خواهد یافت که در نهایت باز هم به هدف خود می رسید. هدف چه بود؟ بهبود رتبه در گوگل (موتورهای جستجو) زمانی که این اتفاق بیفتد موجب افزایش ترافیک ورودی سپس به فروش(ارائه خدمات) ختم می شود، فروش از این طریق یعنی موفقیت در بازاریابی دیجیتالی. زمانی که رتبه بهتری داشته باشید کاربران نیز شما را بسیار آسان می یابند و تبدیل به انتخاب اول آنها خواهید شد.

با گوگل ادز رتبه یک شوید!

اولین موضوعی که از گوگل ادوردز می دانیم این است که بزرگترین منبع درآمد شرکت گوگل کروم می باشد که چیزی در حدود 95% از درآمد این کمپانی را تامین می کند. هزینه این تبلیغات در کمپانی گوگل به صورت کلیکی محاسبه می شود و برای ما که در ایران هستیم گران قیمت است. فرض کنید هر فردی که یک بار روی لینک سایت شما کلیک کند (اگر برای آن لینک،عبارت یا کلمه تبلیغ ادوردز انجام داده باشید) مبلغی از حساب گوگل ادز شما کم خواهد شد، در این شرایط باید این حساب را به صورت همیشگی شارژ کنید و زمانی که شارژ شما به پایان برسد عملا کلیکی هم نخواهید داشت مگر در موارد خاص.

 

تبلیغات ادوردز استفاده کنیم یا نه؟ 

سوالی که بسیاری از پزشکان از داکتاپ می پرسند و ما در این مطلب به آن پاسخ می دهیم این است که تبلیغات گوگل ادوردز برای سایت شخصی یا سایت کلینیک می تواند مناسب باشد یا خیر؟

داکتاپ به شما می گوید بله! این تبلیغات برای سایت های مذکور مناسب است و به بهتر شدن ترافیک ورودی سایت و همچنین کسب و کارتان کمک شایانی خواهد کرد، و این بدیهی است که با هزینه نسبتا مناسب می توانید سایت خود را صدر گوگل ببینید. چه چیزی از این بهتر که با هزینه کم و از همه مهم تر صرف زمان بسیار کوتاه به این نتیجه دست یابید که دقیقا همین کوتاه بودن زمان یکی دیگر از تفاوت های ادز و سئو می باشد.

 

ادوردز برای پزشکان هزینه کمتری نسبت به سئو دارد؟

ممکن است ادز هزینه کمتری برای شما داشته باشد. چرا؟ هدف شما به عنوان یک پزشک از تبلیغات چیست؟ احتمالا شما قصد دارید در زمینه تخصص خود و همچنین نامتان تبلیغ کنید تا بیماران بیشتری داشته باشید و در ادامه به عنوان متخصص آن رشته مطرح شوید. در این صورت شما نخست به طراحی سایت پزشکی پرداخته و سپس هزینه ای که برای تبلیغات ادز برای آن سایت می پردازید برای کلمات بسیار محدودی است و البته از همان تبلیغات درامد قابل توجهی نیز بدست خواهید آورد. 

سئو بهتر است یا ادز؟

تمام این تبلیغات برای یک چیز است آن هم بازاریابی و موفقیت در زمینه کاری خود. به گفته بزرگترین متخصصان فعلی بازار، این مقوله یعنی بازاریابی، بسیار هزینه بردار است اما بهترین روش برای کسب درآمد هم همین بازاریابی به روش های مختلف است. همواره یکی از ارزان ترین روش های بازاریابی نیز سئو می باشد. در اینجا هم تفاوت ادز و سئو مشخص می شود که ادز هم یک روش خوب و مهم محسوب می شود اما به صورت موقت، شما با SEO می توانید زیر ساخت داشته باشید اما با ادز به هیچ زیر ساختی نخواهید رسید.

تمام این مطالب یرای شما نوشته شده تا خود تصمیم بگیرید بین سئو و ادز کدام را انتخاب کنید که با مطالعه بیشتر در زمینه های بازاریابی قطعا می توانید درست ترین انتخاب را داشته باشید. البته بیاد داشته باشید که نخستین گام این فرایند، طراحی سایت پزشکی می باشد.

 

داکتاپ، ارائه دهنده خدمات مارکتینگ پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نظری موجود نیست

مقالات برتر